صفا

بسم الله الرٌحمن الرٌحیم --------باصفا باش پادشاهی کن ...

صفا

بسم الله الرٌحمن الرٌحیم --------باصفا باش پادشاهی کن ...

هدف


mah ra hadaf gharar bede ta agar ham be khata rafti jayi miyane setaregan sar darari


tanha barnameyi ke tekraresh arezooye mane pakhshe zendeye negahe tost



میلاد امام رضا علیه السلام مبارک باد

امام علی بن موسی الرضا علیه السلام هشتمین پیشوای شیعیان می باشد. کنیه آن حضرت ابوالحسن بوده است و چون حضرت امیر علیه السلام نیز مکنی به ابوالحسن بوده است حضرت رضا علیه السلام را ابوالحسن ثانی گفته اند. مشهورترین لقب ایشان رضا بوده است که بنا بر روایتی در عیون اخبار الرضا (1/13) علت ملقب بودن آن حضرت به رضا این بود که هم دشمنان مخالف و هم دوستان موافق به ( ولایت عهدی او) رضایت دادند و چنین چیزی برای هیچیک از پدران او دست نداده بود، از این رو در میان ایشان تنها او به رضا نامیده شد. اما به روایت طبری ( وقایع سال 201 ) مأمون آن حضرت را الرضا من آل محمد نامید چنانکه صدوق هم بنا بر روایتی دیگر در عیون اخبار الرضا (2/147) چنین گفته است. تاریخ نگاران و محققان مسلمان در تعیین زمان ولادت آن امام همام، سخنان گوناگونی گفته اند. در بین مورخان و محدثان تولد آن حضرت به روز پنجشنبه یا جمعه 11 ذیقعده سال 148 ه.ق مشهور است؛ میلاد این امام عزیز مبارک باد.

عکس یادگاری

عکس یادگاری از محدثه خانم

دو داروى آرام‏بخش در قرآن

۱ـ یاد خدا



«الا بذکر الله تطمئن القلوب؛ با یاد خدا، قلب‏ها آرام مى‏گیرند»

سوره رعد، آیه ۲۸


۲ـ همسر


«و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجاً لتسکنوا الیها و جعل بینکم مودة و رحمة»


سوره روم، آیه۲۱


میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها

ا
پرسشگرى از حضرت معصومه(سلام الله علیها) از زمانى آغاز شد که قافله‏اى کوچک، پاسخ‏هاى خود را از معصومه خردسال دریافت و شادمانه شهر مدینه را ترک کرد. «معصوم(علیه السلام) در مدینه نبود و معصومه خردسال در خانه امام موسى بن جعفر(ع) حضور داشت. مسافران از راه رسیده در منزل باب‏الحوائج ایستاده بودند و حاجت خود را مى‏طلبیدند. این بار حاجات یاران، شیعیان و اصحاب امام معصوم(علیه السلام) پاسخ به پرسش‏هاى دینى بود، حاجتى فراتر از دَرِدُ و دَرِهم. در غیبت امام معصوم(علیه السلام)، پرسش‏ها را به خامه کشیدند و به اندرون خانه امام موسى بن جعفر(علیه السلام) سپردند؛ بدان امید که در سفر بعدى به مدینه پاسخ‏ها را از منزل حضرت(علیه السلام) بازستانند. قصد خروج از خانه باب الحوائج و مدینه را داشتند که پاسخ پرسش‏هاشان که توسط معصومه(سلام الله علیها) خردسال به رشته تحریر در آمده بود، به مسافران مدینه هبه شد. قافله شادمان از پاسخ‏ها مدینه را ترک کرد؛ در مسیر بازگشت به سوى موطن خود به قافله موسى بن جعفر(ع) برخورد و ماجراى پرسش و پاسخ‏هاى معصومه(سلام الله علیها) را به امام معصوم (علیه السلام) بازگفت.
حضرت پاسخ‏ها را طلبید ، پس از مطالعه بر صحت آنان مُهر تأیید زد و سه بار سخنى را بر زبان جارى کرد که رسول خدا(ص) در خصوص فاطمه زهرا(س) جارى ساخته بود: «فداها ابوها؛ پدرش به فدایش.»
...........
میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها مبارک باد.